מה ההבדל בין דיזל לסולר?

ההבדל בין דיזל לסולר
Facebook
Twitter
LinkedIn

למעשה כששואלים מה ההבדל בין דיזל לסולר עלינל להבין כי הביטוי "דיזל" היא המילה הלועזית לסולר ולכן מדובר על אותו דבר. לכן השאלה החשובה היא מה ההבדל בין בנזין לבין סולר, או מה ניתן לעשות בשביל להשתמש בדלק המתאים ביותר לאופי הצרכים שלנו – בכלי תחבורה, בהסקה ועוד

השאלה לגבי האם סולר זה דיזל חוזרת על עצמה לעיתים קרובות ובסיטואציות שונות. מצד אחד, רבים מאיתנו גורסים כי דיזל זה סולר ואין הבדל בין הדלקים. מצד שני, לא מובן מאליו לגלות כי דיזל וסולר זה אותו דבר. יתרה על כך, התשובה לשאלה לגבי דיזל סולר וכל היתר תלויה במקום שבו נמצאים: בישראל, באירופה או במדינות אחרות ברחבי העולם.

התרגום של סולר באנגלית: דיזל

הסיבה לבלבול לא קשורה למאפיינים השונים שקובעים כי דיזל זה סולר ואין הבדל ביניהם. בפועל, הבלבול נובע מהשימוש באותו מושג – אבל בשפות שונות. בפועל, "דיזל" היא בסך הכל המילה הלועזית לסולר. זה אומר שבארצות הברית וגם באירופה קוראים לזה דיזל, אבל אצלנו קוראים לזה סולר. אז דיזל סולר וכן הלאה מייצגים את אותו מושג בשפות שונות, בעוד בנזין הוא משהו אחר לגמרי.

מה זה בנזין?

סולר, או כאמור דיזל, מופק מנפט. לשם השוואה, גם בנזין מופק מנפט. מכאן והלאה, ההבדל הוא בשיטות שבהן משתמשים על מנת לבצע את הזיקוק עצמו. כך לדוגמא הסולר נחשב קל יותר לזיקוק מאשר הדלק, אבל לכן הוא גם מכיל יותר חלקים מזהמים. המשמעות היא שבשביל להגיע לאותה רמת פליטה כמו בנזין, צריך להוציא מהסולר הרבה יותר חלקים שגורמים לזיהום. 

מה היעילות של סוגי דלק שונים?

רבים תוהים מה ההבדל בין דיזל לסולר כי הם רוצים למצוא את הפתרון הכי יעיל עבור השימוש שלהם. אבל אחרי שמבינים שאין הבדל בין דיזל לסולר ושבסך הכל מדובר על שתי מילים שמייצגות את אותו תוצר אבל בשפות שונות, כל שנותר הוא להשוות בין היעילות של סוגי הדלקים עצמם – בעיקר סולר לעומת בנזין. בהשוואה כזו, מגלים שהסולר מכיל יותר אנרגיה מאשר הדלק ולכן הוא נחשב יעיל יותר.

איך בוחרים את הדלק המתאים?

בסופו של דבר, מי שרוצים להבין לעומק את הסוגיה ואת השאלה שבודקת מה ההבדל בין דיזל לסולר חייבים להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. למרות שהתשובה מאוד קלה, היא לא מספיקה. בשביל לשלב את הדלק במנועים שונים או בפתרונות הסקה וחימום, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי היעילות של כל פתרון, העלות שלו, הנושא הבטיחותי, התקן שבו הוא עומד וכן הלאה.

מה ההבדל בין דיזל לסולר בשוק הפרטי לעומת המוסדי?

עוד סוגיה שיכולה להטריד אנשים שתלויים בדיזל או סולר על מנת להניע סוגים שונים של מנועים יכולה לכלול השוואה בין השוק הפרטי והמוסדי. בשוק הפרטי לדוגמא אנחנו מכירים את המושגים דיזל, סולר או בנזין בהקשר של תדלוק כלי הרכב בלבד. אבל בשוק המוסדי ובעיקר בבתי חולים או בחלק מבתי הספר, משתמשים בתוצרי הנפט המזוקקים לצרכי הסקה וחימום. 

הסקה וחימום במפעלים

אי אפשר לדבר על השאלה מה ההבדל בין דיזל לסולר בלי להתייחס לייצור. במקומות כמו מפעלים משתמשים בתוצרי הנפט השונים על בסיס יום יומי, כי הם נחשבים מאוד אמינים וגם יעילים ומשתלמים. אמנם הגז מהווה תחרות מסוימת לזיקוק הנפט, אבל הסולר והבנזין עדיין זמינים יותר. כמו כן, הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת לזקק טוב יותר את הנפט ולכן התוצרים עדיפים על אלו שהיו בעבר.

דילוג לתוכן